måndag 8 juli 2024

Sent skall syndaren vakna

 ...åtminstone om han försover sig!

Eller om han skall skriva om knivar i juli. Första juli kom och gick och jag befann mig annorstädes så något satt på pränt blev det inte. Närmare bestämt var jag i Arboga och deltog i en knivkastningstävling samt passade på att ha lite semeter med min kära fru. Delar av det äventyret ämnar jag jag skriva om inom kort. 

Sedan vet jag inte om sommaren i övrigt är mycket att skriva om för stunden. I alla fall inte vädret. Imorse blev jag först glad och sedan förvirrad. Det skulle nämligen inte komma något regn här förrän i eftermiddag enligt SMHIs app. Men dropparna började falla tungt under tiden jag oljade kedjan på cykeln och försåg däcken med luft innan avfärd mot jobbet.

Tyvärr visade sig att jag hade glömt att ställa om appen från nämnda resa till Hjälmare-trakten. Här skall det nämligen komma skurar hela jäkla dagen. OM det vill sig illa kan det bli närmare 14 mm nederbörd idag. Det skojar man inte bort. 

En bild från förr, det vill säga tidig juni när sommaren var här på riktigt! Al Mar Payara poserar


Nästan lika tätt regnar det på knivfronten. Jag har börjat titta på en del nygamla märken som jag inte närmat mig på länge. Nyfiken på vad de hittar på nu för tiden och vilken kvalitet de håller. Det märke jag  har närmare i åtanke är Cold Steel. Ett företag som utan att gå in på detaljer alltid utmärkt sig. På senare år genom att bli uppköpta och transformerade från att vara ett företag till att bli ett varumärkte varpå många befarade deras omedelbara undergång. Så blev inte fallet men frågan är om kvalitén på produkterna sjunkit eller inte. 

Det var det jag ämnar undersöka med ett antal nedslag i den mycket digra katalogen. I övrigt har jag massor av planer men med tanke på att jag lovat runt och hållt tunt på sistone är det bäst att jag inget skriver om det. Inte än i alla fall. Men vi synes!


/ J -  letar efter den sommar som flytt





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar