fredag 2 augusti 2024

OS-ringar

Jag har OS-ringar under ögonen. Det är där de hamnar i dessa tider. Åtminstone om man som jag är halvt tv-sportfanatiker. Många timmar har spenderats framför skärmar på sistone. 

Här görs det upp scheman på när och vad som skall tittas på. Förutom alla generella svenskintressen så följer jag även sporter som jag i en eller annan form har utövat varpå allt med cykel och borttennis, judo med mera blir av extra intresse. Sedan jag missar jag aldrig lagfinalerna i gymnastik och all fridrott. Sedan finns det sporter jag bara följer under de här veckorna och där hamnar exempelvis simning, bågskytte, badminton och fäktning. 

Vidare får man förstås inte missa sporter som plötsligt poppar upp som man inte visste man var tvungen att följa. Dit hör t ex hästhoppning med tanke på de svenska framgångarna där och kanotslalom, trap och andra skytteformer med mera. Mycket OS blir det. 

Det är allt sommar i Sverige för tillfället


Som tur var är det många på jobbet som är intresserade förutom jag och vi har och har haft sommarverksamhet i sex veckor vilket ger en viss tid till att, om inte följa allt, åtminstone ha lite koll. 

Kastbana som byggsats!



Det färdiga resultatet blev bra



Mitt i alla det här försöker jag träna lite själv. Knivkastning då, en gren som inte återfinns i OS och knappast lär göra det i framtiden heller men ett SM väntar bakom hörnet. Med tanke på min mentala kollaps i den sista tävlingen har jag kört grundteknik de sista veckorna. Det fina vädret har på sista tiden har möjliggjort en till ett par timmars övande per dag. Det börjar ge resultat märker jag. 

Återstår att se om det går att transformera till resultat när det är dags. Tekniken finns där men huvudet måste vara med när det gäller. Något som jag åtminstone delar med alla OS-idrottare. 


/ J - med OS ringar under ögonen och måltavlor i blick

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar