fredag 13 september 2024

Fredags-EDC CXXXIV "Den 13e"

Än så länge har oturen lyst med sin frånvaro dagens datum till trots. I dess plats återfinns istället en för tillfället värmande höstsol. Den lyser desto klarare. Förhoppningsvis behagar den hänga kvar ytterligare en stund så jag hinner avsluta min rast för att så småningom grensla velocipeden och anträda hemfärden. 

Det kommer bli roligt inser jag utan ironi. Cykeln är nämligen väsentligt kvickare än bilen för tillfället då det dels kommer att vara rusningstrafik, därtill fredag eftermiddag och till det skall adderas att ett flertal pulsådrar i den här staden är avstängda för ombyggnation varpå alla bilar trängs på de återstående. Kaos är bara förnamnet. 

Först hade jag tänkt kasta kniv i eftermiddag och då hade jag själv suttit i en av de där metallmaskarna som bildas. Jag brukar numera ta med mig en kopp kaffe och beväpna mig med tålamod inför dessa situationer och tänka på ett uttryck jag hörde när det gäller bilköer.

"You are not stuck in traffic, you ARE traffic"

Men det slipper jag alltså idag. Istället kommer jag att susa mot hemmet i medvind, sol och nedförsbacke. Eller ja, det sista var mest en vit lögn. Knivkastningen får hur som helst anstå till imorgon. Då skall jag och kära frun köra ett pass. Runt hörnet väntar en on-line utmaning och nästa år förhoppningsvis VM i Tjeckien. 

"Den Trettonde"...eller det alternativa och  mindre olycksbådande "Gnagare i fickan"


Bilden kallade jag "Den trettonde" dagen till ära men en kanske mer adekvat men dock inte lika häftigt namn skulle kunna vara "Gnagare i fickan". Helt enkelt därför att de här två knivarna från QSP är döpt efter djur tillhörande den kategorin. Den större, Capybara, tillhör tungviktarna och är de facto världens största gnagare. En tämligen trevlig sådan dessutom sägs det. Det gäller för övrigt kniven också som jag förstås recenserat tidigare. 

Den mindre kniven har döpts till Hamster. Exakt varför vet jag inte. Men så är det i alla fall. 

Nu skall jag och min lilla gnagarfamilj ge mig av. Vi höres!



/ J - husdjursägaren

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar