torsdag 1 december 2022

Nu är det snart slut!

Frågan är vad som är på upphällningen och hur långt man skall dra den slutsatsen? Det kan tyvärr sluta med misäruttalanden då det är mycket som håller på att ta slut här i världen. Men ni kan vara lugna jag skall undvika de alltför dystra prognoserna för tillfället och hålla mig till året 2022.

Nu har nämligen slutspurten inletts och det är inte många dagar kvar till den där dagen som det flaggats för i flera månader nu. Det stora tabberaset ackompanjerat av kassaapparaternas klingande. Eller ja, numera är allt elektroniskt så det sistnämnda får ni föreställa er istället. Jag talar förstås om dagen "J". Det måste vara min dag eftersom den börjar på samma bokstav som mitt namn. 

Men innan den dagen och påföljande årsavslut infinner sig skall vi klara av en vintermånad i form av december. 

Först ut för vinterrecension, kastknivar från Zitoon Knives


Mer specifikt ämnade jag tala lite om månaden som gått. Vid förra månadsskiftet flaggade jag för en aktiv månad här på bloggen och det blev det! Hela 29 inlägg faktiskt (svenska och engelska) vilket blir nästan ett per dag. Det är egentligen en något för hög takt har jag konstaterat. Det ligger trots allt en hel del arbete bakom, särskilt några av texterna. Men trots det ser även december ut att bli tämligen hektisk. Jag ämnar inte bege mig ut i någon julrush utan huka mig bakom ett tangentbord. 

Engligt plan kommer det att medföra en tämligen brokig månad där en recension av en katastrof samsas med halvkatastrof och en någon bättre kniv. Det blir fällknivar, fastbladare, kastknivar och köksknivar och till och med en ficklampa! Det blir märken som EKA, MKM, Gerber, JCK och Victorinox. Därtill tillkommer presentationer av åtminstone två märken som är nya för mig och även delvis nya på marknaden. 

Med andra ord blir det stor diversifiering här på Knivigt värre. Nu kör vi så snön ryker, nä förresten, den är en av sakerna som tagit slut. Vi bara kör!


/ J - 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar