fredag 9 december 2022

Fredags-EDC CXI

Jag skiter i propagandavinterdagar som den igår. De är inte representativa för den här förfärliga årstiden hur vackra de än är. Dagen bjöd i de här trakterna på torrt väder, - 10 grader och strålande sol. Rimfrost i träden och överlag tämligen sympatiskt om än snorhalt då allt regn och slask plötsligt frusit till ett solitt lager is. 

Men det lurar alltid där bakom hörnet, mörkret. Idag tittade solen fram en stund på morgonen. Det hjälpte inte. Den stod så lågt att träden och husväggarna skymmer. Det blir slagskuggor överallt som är kolsvarta. Förvisso blir det lite dagsljus några korta ögonblick för en plågad själ. Men jag hinner inte se mycket av dem för ögonblicket då de lokaler jag befinner mig i inte har mycket till fönster. 

En del av den nuvarande arbetsplatsen

En av ett par fördelar är att nu får jag tillfälle att öva ännu mer på mina knivkunskaper. Det blir allt lite skärande även här. 

"Bloody Snow", dagens hög av mixad titan dominerad av knivar från Viper Knives


Men inte om vädret vill liva upp tillvaron så får väl knivarna göra det istället. Idag blev det en "Viper-dag" med två knivar signerade Jesper Voxnaes. Det kallas "Lille" och "Kyomi". Båda knivarna kommer från italienska Viper Knives. En av de stora som huserar i den lilla norditalienska staden Maniago liksom många andra prominenta tillverkare av eggredskap. 

Förresten, jag kan väl avslöja att en av anledningarna till att jag är så besatt av vädret är att jag för tillfället riktigt längtar efter att kasta lite kniv. Det är i princip omöjligt utomhus under de här förhållandena. Inte minst är måltavlorna djupfrysta. 

Men oavsett det så lockar en helg och det är alltid sympatiskt! Glad fredag och ha en bra helg allihopa!!


/ J - ingen vinterälskare

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar