tisdag 6 december 2022

Dagens bild nr 263 "Precisionsredskap"

Precision är viktigt här i livet. Inte minst när man skall kasta kniv. Å andra sidan är det tämligen bra att ha även när bilen skall in i garaget, när maten skall lastas in i munnen och kanske när man letar upp en livspartner. För bred spackel och dåligt sikte vid den sistnämnda aktiviteten har ställt till det för många. Det har jag läst i en bok. Eller kanske sett i någon film, möjligen var det någon textrad i en låt som berörde ämnet också. Men ni förstår vad jag menar. 

Även kung Bore uppvisar osviklig precision. Precis när ett par nya kastknivar anlänt till mig så börjar det först slaska och sedan övergick det hela sonika i snöfall och nu är allt vitt och kallt. Inte optimala förhållanden för knivkastning direkt. Jag tillhör inte de lyckliga få som har möjlighet att kasta under tak eller till och med inomhus. 

Kastkniv mot bakgrund av utsliten blöt kasttavla med eklöv på
Throwingzone Scalpel, "Precisionsredskap"


I väntan på att snön skall behaga smälta bort som den plägar göra i den här delen av landet så får jag nöja mig med en gammal bild. Den är tagen för bara någon månad sedan. Då var det fortfarande barmark och inte allt för lerigt på mitt kastställe. 

Kniven på bild är den tämligen speciella Scalpel från franska Throwingzone.fr. En utmärkt kniv för no-spin kastning. Lite speciell men tämligen lik de bo shuriken (raka "kaststjärnor") som börjar bli på modet igen. 

Om ni känner igen dem beror det dels på att jag nyligen recenserat dem, den texten hittar ni här! Dels beror det på att de dyker upp på mina Instagram-konton*. Ni följer väl dem hoppas jag. Där har den här bilden för övrigt förekommit tidigare!  





/ J - kastsugen


*https://www.instagram.com/knivesandbikes/ och https://www.instagram.com/vaxjosportkastning/

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar