fredag 5 maj 2023

Fredags-EDC CXVIII "TGIF"

Fredag ja, dagarna passerar som de tenderar att göra. Av olika anledningar är jag rätt glad att den här delen av veckan lider mot sitt slut. Förhoppningsvis blir helgen bättre även om jag har mina dubier. Å andra sidan börjar Giro d'Italia imorgon och det kan man glädjas över om man är en cykeltok som jag. 

Det går även glädja sig åt att det vackra vädret som gör att det blir några timmars knivkastning i eftermiddag. Men fy f-n vad kallt det var inatt. Det var nere och nosade på minusgrader. 

"TGIF"


Sedan kan man alltid glädja sig åt lite schyssta knivar. Häromdagen anlände ett set sådana som jag inte hunnit fota än så en presentation får vänta tills det är gjort. Men jag kan avslöja att användningsområdet ligger en smula vid sidan om min vanliga huvudfåra. 

Sedan är frågan vad som är min vanliga huvudfåra. Är det köksknivar? Inte här på bloggen men de är de nästa mest använda knivarna i mitt liv. Eller kanske de mest använda om jag räknar med jobbet. Annars är det kanske kastknivar. De används många timmar hur som haver. Om "bärande" räknas som användning leder annars fickknivar av olika slag. Ett par tre stycken har jag alltid i närheten.

För dagen råkar det vara ett par utmärkta knivar från Civivi. Den lilla i bakgrunden är Mini Praxis och den stora, som jag inte recenserat än, är förstås Sokoke. Den blev omedelbart en av mina favoriter från deras katalog. Enkel men smått genial design av Ray Laconico och i princip felfritt utförande av Civivi som vanligt. Jag kan avslöja så mycket att det barkar åt en positiv recension. 

Med det sagt återstår bara att önska er alla en fortsatt god fredag och en riktigt bra helg!!


/ J - blickar framåt

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar