fredag 6 oktober 2017

Fredags-EDC X

En fredag har åter anlänt och med den frosten här i södra Sverige. I alla fall om jag skall tolka ljuden som hördes utifrån i morse när jag fortfarande låg kvar i min varma säng. Genom fönstret på glänt hördes bilbrus på avstånd och som sagt ljudet av hårt arbetande och för mig okänd granne som försökte befria bilrutan från något vitt. Som tur var behöver inte cyklar den omsorgen. 

Annars var och är himlen klarblå, det tackar vi för. Det höjer livsandarna en dag som den här!


"Steel" - temat för dagens fickskrot


I fickan idag återfinns dagen till ära ett (bland många) kommande recensionsobjekt i form av en styck kniv från Ruike, Fenixlights nya knivmärke. Modellen är deras P128-SF Sällskap har den av en annan kines i det mindre formatet, SRMs "710". Dessutom umgås de med mitt minsta lilla multiverktyg, "MiniMaster" från Kutmaster. Den innehåller bland annat en bra och funktionell liten sax, kapsylöppnare och inte minst en instrumentmejsel bra till glasögonskruvar och annat pyttigt. Ficklampan är min enda av bättre kvalitet och är från Thrunite. Den får allt mer användning allt eftersom dagarna blir kortare och mörkret lägrar sig över landet. 

Glad fredag på er alla!!


/ J - in TGIF-mood

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar