fredag 10 juli 2020

Fredags-EDC LXVII

Sommar, sommar och sol. Sommar och sol och doft av....regn. Det är vad som har gällt de sista veckorna. Först strålande sol med tillhörande hård vind följt av hällregn. Och så håller det på. Men nu gör jag en sista chansning genom att ta familjen med mig och fly söderöver och västerut. Finns det inte sol vid havet så vete tusan vart.

Fast det är något konstigt med den här sommaren. Först har vi tropiska nätter redan i juni varpå juli följer med riktigt låga temperaturer. Ja, förutom allt annat elände i världen då. Men jag skall på kortsemester ändå. Trots världens tillstånd.

Här syns Lionsteel TM1, QSP Puffin, Victorinox Classic
Lite av varje, Lionsteel TM1, QSP Puffin, Victorinox Classic


I fickorna hittas en mix som vanligt. En av de senaste gunstlingarna förstås. Den massiva men ändå lätta och välbalanserade Lionsteel TM1. En mästerlig kniv vad det gäller byggkvalitet. En integral i micarta med ett av de finaste exemplen på en back lock jag sett.

Den kompletteras med en lika välbyggd fast mindre kniv från QSP. En Puffin i utförande med tumknoppar för enhandsöppning. Annars är materialen desamma som de andra versionerna, det vill säga titan, kolfiber och S35VN.

Sen den lilla Victorinox Classic Alox, min titanpenna från FenixLight, en powerbank, neoprenplånbok från Designtorget och en ficklampa i form av en Olight S1 Mini Baton


/ J -semestersabotören

#knivesandbikes  #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar