onsdag 22 juli 2020

Dagens bild nr 219 Distraktion

Det händer mycket på bloggen. Många nya knivar har det blivit de senaste månaderna och det har även avspeglat sig genom mycket skrivande här och inte minst på antalet bilder på Instagram. 

Varför sådan sjudande aktivitet plötsligt? Förklaringen är mycket enkel och stavas D I S T R A K T I O N. Det händer helt så mycket i världen att mitt huvud spricker om jag tar in mer (negativa) nyheter. Utan att bli för politisk gör det mig synnerligen oroad att det sitter en galning vid makten i Brasilien och en ännu större och mer orange mupp i ett vitt hus norrut därifrån räknat. Konsekvenserna av deras handlande har vi bara börjat inse vidden av.

Sen fick vi alla lära oss vad Covid-19 är ovanpå det. Jag nyhetsknarkade ett tag men sen insåg jag att en människa bara kan ta in en viss mängd elände innan något händer med psyket.

Det var någonstans där intressena fick hoppa in och stjäla tillbaka tid för att rädda mig. 

Victorinox modell Hunter Pro M Alox
"Distraction"

Kniven på bilden känner ni säkert igen. Det är Victorinox bjässe Hunter Pro M Alox. Den är emellertid mycket tunnare än den ser ut. I alla fall i utförandet som fått tillägget "Alox". Originalet är något fetare.

Jag har tidigare recenserat kniven och tycker faktiskt om den. Men en del av det är nog på känslomässiga grunder misstänker jag då det är långt ifrån en perfekt kniv. Bland annat är den tung och har enkelt stål. 


/ J - flyr fältet

#knivesandbikes  #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar