fredag 17 juli 2020

Fredags-EDC LXVIII

Blå himmel och sol idag. Sommaren verkar göra ett gästspel igen efter att ha varit frånvarande hela juli, åtminstone där jag bor. Sånt höjer alltid livsandarna och det kan behövas. Jag lider av insomnia eller snarare usel sömnkvalité vilket påverkar det mesta. Särskilt om det kombineras med vad som inte bara verkar vara ett ryggskott utan högst troligen ytterligare ett diskbråck.

Men som sagt, några ljuspunkter finns det allt och solen är en högst påtaglig sådan. Den är också lättare att se än den komet som påstås kunna ses med blotta ögat för tillfället. Nyupptäckta Neowise passerar jorden och har gömt sig bakom ett täcke av fluffiga moln så här långt. Men nu får man åtminstone chansen. 

Victorinox Evo Wood 14, Lionsteel Rok, Benchmade Bugout
"Briljant trio"


I fickorna hittas fler ljuspunkter. Tre synnerligen sympatiska knivar, var och en på sitt sätt. Modellerna kanske känns igen? Överst hittas Victorinox Evolution Wood 14. En Wengermodell som stylades om i ny kostym. Därefter hi-tech monstret Lionsteel Rok. Kniven med extra allt så att säga. Eller vad sägs om integralhandtag, liner lock i aluminium (!), låsarmsförstärkning, översträckningsskydd, Rotoblock (extralås), HWAYL (fjädrande dolt clip), avtagbar flipperfena, kullager och M390-stål.

Underst den eminenta Benchmade Bugout. Den är precis så bra som många säger. Lite tråkig får jag vara på den punkten och stämma in i lovsången. Det hade blivit en häftigare och mer uppseendeväckande recension om jag avskytt den. Men så är nu inte fallet. I vilket fall som helst står jag i begrepp att plita ned några rader om den inom kort.


/ J - mitt i sommaren

#knivesandbikes  #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar