fredag 7 augusti 2020

Fredags-EDC LXIX

Fredag igen, kolfiberfredag vad det verkar. Benen är gjorda av allt annat än kolfiber kan noteras. Jag försöker komma igång med att röra på mig lite igen. Transformationen har varit total och åt fel håll. Från motionscyklist med 11000 km per år plus löpning och gym till absolut ingenting och en jäkla massa mat. En förödande kombination visade det sig. Jag är förvisso i form nu också. En form som närmar sig det perfekta päronet eller något. 

Men nu cykelpendlas det igen. Det är inga sträckor det handlar om men det blir i alla fall av. Därtill har jag lagt på "vardagsmotion". Det vill säga att gå eller cykla för att uträtta alla de där småärendena som förvisso är färre i Coronatider men som ändå finns. Sedan har jag börjat gå igen. Raskt och tre kilometer per dag är vad jag börjat med. Det imponerar inte på mitt gamla jag.  Man får börja gräva där man står som det heter. 
Zero-Tolerance-ZT0230-ZT-0770CF-EDC-Knives
ZTs


Gräver man istället i fickan hittas knivar. Knivar med kolfiberhandtag från Zero Tolerance i det här fallet. En av dem bärs frekvent och det är den mindre slip-jointen 0230. En relativt ny modell designad av allas vår Ansø. 

Det var dock länge sedan jag bar 0770CF, en kniv som var min första ZT för övrigt. Men nu kom jag på varför. Handtaget är inte alls anpassat för mina händer. Kniven är lätt och smidig och är underbar i en ficka men inte alls bekväm i hand. Att handtaget är lite halt har jag inte så mycket emot. Men när de kombineras med en form som smalnar av bakåt blir det värre. Lägger man sen till en flipperfena blir resultatet inte alls bra! Faktum är att den mindre av knivarna har mer utrymme för handen än den större. Det är ett av skälen till att jag inte är lika förtjust i flippermanövrerade knivar som många andra. Det är inte bara den här modellen som lider av det problemet nämligen. 

Med det sagt om knivar vill jag tillönska alla en bra "Highway to Helg"


/ J - fredagsmarodören


#knivesandbikes  #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar