lördag 29 februari 2020

Skottdagskniv

Man blir ju helt förvirrad. Eller man och man, jag blir helt förvirrad. Vanligen brukar jag presentera mig som datumdyslektiker men det här är ännu värre. Plötsligt är det för många dagar i en månad också. 

Allt bara för att tropiska år och kalenderår inte matchar. Dags för en revolution, paradigmskifte och en ny kalender. Den Johnianska kalendern föreslår jag lite blygsamt. Där tar vi inte hänsyn till detaljer som månader, veckor och dagar utan håller förhåller oss aningen friare till koncptet tid. 

Fördelen med det hela är emellertid att man kan utse en skottdagskniv. Det får bli Spyderco Techno som tilldelas den äran. 

Spyderco Techno, skottdagskniv 2020

Bilden är en äldre sådan och jag tror att den möjligen publicerats även här någon gång i forntiden. Men jag gillar den så den får vara med idag också. Det är något med kombinationen av blodröd ros, svart läder och titan. 

Någon får gärna övertala mig till att jag behöver "tvåan" också. Av någon anledning har jag fått för mig att jag inte skulle uppskatta den lika mycket som sin föregångare. Bladet är förvisso snyggt men det där lilla rudimentära fingerskyddet den försetts med ser ut att stjäla utrymme från greppytan. Det är ett stort NO NO för mig eftersom jag med nöd och näppe får plats på handtaget som det är. 


/ J - förvirrad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar