fredag 14 februari 2020

Fredags-EDC LVI

Datumdyslektiker, kan man vara det? Jag brukar hävda det i vilket fall som helst. Min förmåga att komma ihåg datum och para ihop veckor, månader och andra tidsangivelser till begripliga format är kan man uttrycka det, något begränsad. Därför fick jag för mig att det var fredag den trettonde idag fast det var igår. Ja, inte fredag då men väl den trettonde. Otursdatumet får anstå till nästa månad. 

Jag är inte vidskeplig men det känns ändå bra på något vis. 

Fredags-EDC

I fickan hittas dagen till ära tre riktiga fullträffar signerade Cold Steel, Civivi och Victorinox. Modellerna är Broken Skull, Elementum och Swiss Army 2 även känd som Pioneer Pruner i USA. Eftersom solglimtar har skymtats vid horisonten struntade jag i ficklampan. Eller ja, det är inte riktigt sant utan snarare ligger den kvar i jackfickan och fick därför inte vara med på bild. 

Min repiga penna fick däremot vara med. Stridsärren fick den under testperioden då jag testade glaskrossarfunktionen. Testet visade sig att volframspetsar fungerar utmärkt mot glas men att mjukare titan inte klarar sig lika väl. 

Glad fredag på er go' vänner!


/ J - datumdyslektikern

#knivesandbikes  #knivigtvarre 

1 kommentar:

  1. Your Affiliate Money Printing Machine is ready -

    And earning money online using it is as easy as 1, 2, 3!

    Here's how it all works...

    STEP 1. Tell the system what affiliate products the system will promote
    STEP 2. Add some push button traffic (it ONLY takes 2 minutes)
    STEP 3. Watch the system grow your list and sell your affiliate products for you!

    Are you ready to start making money??

    The solution is right here

    SvaraRadera