tisdag 1 december 2020

Den sista månaden

Måhända kan det tyckas vara ett drastiskt val av rubrik. Men det är så det känns. Tjugotjugo var året som inget jäkel kommer att sakna. Året då alla som inte redan visste lärde sig vad ordet "pandemi" betyder. Personligen har jag inte drabbats men jag har släkt och familj som har haft och har skiten. Som tur var har ingen av dem blivit inlagd för intensivbehandling. Alltid något. 

Själv har jag för nuvarande mycket tid. Även det är ett resultat av Coronans härjningar. Den har tvingat den rehabilitering jag i vanliga fall befinner mig på att stänga av smittskyddsskäl. Jag fick det dystra beskedet igår att det lär bli för ett bra tag framöver om inget drastiskt händer. Det enda goda det för med sig är att jag har mer tid över att testa och skriva om knivar. Så det är vad som kommer att hända även i december vad det verkar. 

Fred Perrin Le Petite Bowie och fika
En av knivarna som kommer att testas under december, Fred Perrins Le Petite Bowie 


Men först ut är den här kniven från QSP kallad Bison


Närmast på programmet står en recension av en riktigt sympatisk fastbladare från QSP kallad Bison. En friluftskniv med ambitioner. Därefter blir det en genomgång av ytterligare en potentiell budgetsuccé från Civivi i form av deras Ortis. Möjligen kan det bli någon recension av en något äldre kniv eller två beroende på hur humöret känns. I så fall handlar det om Spyderco Hungarian och Kershaw Launch 4

Så mycket nytt är inte på ingång, möjligen med undantag att jag beställt ett par franska knivar, både bildligt och bokstavligt. Det är två alster signerade Fred Perrin gjorda av franska Max Knives och inköpta i en fransk nätbutik. Mer franskt än så kan det knappt bli innan det blir oanständigt. 

På det temat blir det också ett par kåserier eller kanske betraktelser. En text handlar om original och kopior och den andra om perspektiv. I det här fallet på storleken på knivtillverkare. 

Sammantaget skall jag nog kunna bjuda på en del läsning i vintermörkret även den här månaden. 


Väl mött i etern go' vänner! För i verkliga livet får man ju inte träffas nuförtiden. 


/ J - mulnar ikapp med himlen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar