måndag 1 november 2021

Min månad

Min månad. Det kanske låter lite väl pompöst men jag råkar i alla fall fylla år tämligen snart. Det är nog det enda som lyser upp den här förbaskade tiden på året. Fast kanske inte ens det. Inställningen till födelsedagar har gått från ett stort JAA, till att bli alltmer ambivalent och numera mest ett AJDÅ allteftersom åren har kommit och gått. 

När det nu är dags för att fylla halvsekel är firandet nog över och det är dags att börja sörja misstänker jag. OM man nu inte råkar få några vassa föremål i gåva vill säga. Chansen till det är väl snarast noll men jag kanske kan ge mig själv några nya kastknivar i present?

En kniv som testas för fullt inför recension, FKMD Elementum Dagger


Och appropå kastknivar så är det en uppsättning sådana som får inleda den här månadens knivrecensioner. Det handlar om ett par bastanta pjäser från polska Graf Knives kallade T2 Bowie. Utöver det blir det fler fastbladade knivar av varierad typ. Eller vad sägs om Fox Knives Elementum Dagger, en kniv från deras Military Division hela vägen till en Nessmuk från finska Brisa? Knivar i väldigt olika stil. Men även de fällknivar som är aktuella den här månaden uppvisar stor variation. Det blir något litet, från Civivi och deras modell kallad Lumi samt något stort från SOG i form av Aegis AT. Den senare var förresten kniven som var första pris i den GAW jag höll i på Instagram. 

Det var även tänkt att hinnas med någon Spyderco då det var ett tag sedan


Har jag lite tur kan det även hända att det ramlar in några nya knivar. Det är alltid svårt att veta med dagens leveranstider. Men en del fart på bloggen blir det i vilket fall som helst!

Väl mött i etern!


/ J - snart J d ä

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar