fredag 19 november 2021

Fredags-EDC XCII "Full Auto"

Fy f-n vad jag är trött! Kanske inte världens mest positiva inledning på en fredagstext. Men det är sant! Det är också anledningen till att bloggen inte uppdaterats fullt så frekvent på senare tid. Jag lider nämligen av OSA. Tydligen kan det även betyda något annat än "om svar anhålles". I det här fallet står det för "obstruktiv sömnapné". Enkelt uttryckt jag har många och långa andningsuppehåll när jag sover och får därför inte tillräckligt med syre. Desto mer jag sover desto tröttare tycks jag bli. Fanskapet har dessutom accelererat på senare tid så jag vacklar omkring i halvdvala. 

Men hjälp finns att få och nästa vecka får jag en CPAP (andningshjälpsmaskin) utprovad. Förhoppningsvis hjälper det. Under tiden försöker jag pigga upp mig med mycket frisk luft. Den jag får när jag ute och kastar kniv varje dag!

"Full Auto"


Av skälet ovan går jag på automatik för att fungera. Det gör även dagens knivar. De är båda hämtade ur Kershaws "Launch"-serie. Det handlar om automatiska knivar eller stiletter som de ibland kallas även om det uttrycket kanske inte här helt rätt definitonsmässigt. Den mindre av dem är Launch 4 och den större ståtar med nummer 2. Den har för övrigt utgått ur sortimentet så vill du ha en får du skynda att fynda. Sen en ficklampa. Något som alltid behövs så här års. Särskilt när man som jag cyklar och låser fordonet med ett kodlås. Vanligen stängs låset när det är ljust och sedan tillhör det inte ovanligheterna att det är kolsvart när man skall iväg igen. Då är fyra små siffror fan inte lätta att se! Det är november i Växjö det. Regnigt, blåsigt och mörkt. 

Men knivandarna lyser upp tillvaron en smula. Jag väntar på några riktiga godsaker inom kort! 

Med de orden vill jag tillönska eder alla en synnerligen god fredag!


/ J - sömnvålnaden

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar