fredag 14 januari 2022

Fredags-EDC XCIV "Fixed Friday"


Solen skiner från en blå himmel och i väster stormar det. Här ligger vinden på men inte lika hårt. Det är också osedvanligt varmt för årstiden, en hel näve plusgrader av vad jag förstått. Det betyder bara en sak i mitt fall. Det blir en rejäl sejour med knivkastning i eftermiddag. Ja, eller i alla fall innan det mörknar. Det är ju fortfarande kväll vid fyrasnåret tyvärr. 

Utöver det blir det också en fortsättning på ett litet projekt jag har påbörjat. Det handlar om att försöka åstadkomma fodral till några av mina kastknivar. Det finns lite olika idéer om hur de kan tänkas se ut och varianter på lösningar. Men jag ämnar återkomma till det i en serien inslag som antingen leder till det färdiga resultatet eller rakt ned i papperskorgen beroende på hur det hela avlöper. 



Just nu är jag i designstadiet även om jag kommit lite längre än vad den bilden visar. Igår klipptes grundmallarna ut.

FKMD Tactical Elementum Dagger
"Fixed Friday"


Och appropå fastbladade knivar som kastknivar ju är så bär jag undanstoppad i en jackficka en kniv som jag nyligen publicerade en recension av. Det handlar förstås om Tactical Elementum Dagger från Fox Knives. Ficklampan behövs inte nu mitt på dagen men sitter ändå i bröstfickan på jackan. I fickan hittas dagen till ära, det är ju ändå #fixedbladefriday, ytterligare en fastbladare. Den är dock av det lite mindre och väsenligt mer socialt acceptabla formatet. Kniven är en Esee Candiru

Med det vill jag bara tillönska alla en riktigt bra fredag och en god helg!!

/ J - har fredagsfeeling

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar