måndag 7 november 2022

Dagens bild nr 263 "För tusan"

Fy tusan vad jag gillar den här lilla saken! Förvisso saknar den nästan spets vilket är något jag annars föredrar på mina knivar men den som finns är bra. Visst gillade jag den så populära CRKT Pilar också. Men den kniven som den här är påfallande lik saknar materialen och tillverkningskvaliteten för att nå det översta skiktet. Sedan är jag inte förtjust i helstålsknivar. 

Bilden togs för någon vecka sedan när det fortfarande fanns några få gula blad kvar. Nu återfinns de flesta på marken och de få som sitter kvar i ett träd är bruna. Tiden går som jag konstaterade i ett tidigare inlägg. 

MKM Isonzo against a background of very colorful autumn leaves
"För tusan" vilken trevlig kniv MKM Isonzo är!



Kniven som jag talar så lyriskt om kallas Isonzo och kommer från MKM. Den är förstås designad av Jesper Vonaes. Något som knappast undgår någon som känner till hans arbete. Kniven har nämligen klara drag av hans formspråk. 

Materialen i den här kniven är på högsta nivå. Där hittas högklassisk linne-Micarta, M390-stål och övriga detaljer som back spacer och pivot-krage i titan. 

En exklusiv kniv som ger mersmak. Jag tror bestämt att jag gillar MKM!




/ J 

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar