fredag 1 mars 2024

Rivstart!

Idag är det mycket som rivstartar, inte minst den nya månaden. Men även mitt cyklande. Jag är ju en "sån där" cyklist. Men det har inte varit mycket bevänt med den aktiviteten på mycket länge nu. Något jag har vilda planer på att ändra på. Så mycket att jag återuppväckte en av mina andra gamla bloggar, "Cykligare". Där kan ni ta en titt om ni är intresserade. 

Sadan finns det andra saker som jag faktiskt längtar till att återuppta och det är knivkastning. Främst för att det är så förbaskat roligt men sedan har jag en viss back-logg när det gäller recensioner av kastknivar. I den listan hittas flera modeller från engelska Yggdrasil Forge och fransktillverkade knivar som Zitoon The Devil's Claw och WL Custom Blade Spinning Butcher. Planerna att hålla samma tempo som förra vintern rök när vädret lade in sitt veto i flera månader. Jag har inte tillgång till någonstans att kasta i skydd från elementen. Därtill behövs både film och foton till recensionerna. Allt sådant har både bildligen och bokstavligen legat på is. 

Flera knivar från det här märket blir det också!


Men nu börjar man kunna hoppas på en vår igen. Det är bara hoppas att även den rivstartar. Det är för övrigt troligen det ord som bäst sammanfattar hur det här "knivåret" börjat för både mig och bloggen. Det händer en hel del för tillfället som ni kanske noterat. 

Nya knivar har anlänt, andra något äldre bärs, testas och fotograferas för fullt. Ett par har fastnat någonstans på mitten av en transport, oklart vart. Och nej, det är inte Postnord utan faktiskt DHL som lyckats med den bedriften. En vecka i USA, sedan radiotystnad sedan 24e januari. Vi får väl se hur det slutar i det fallet. 

Kommande recensionsobjekt på promenad, Sencut Glidestrike


Närmast den här månaden är i alla fall en recension av min senaste och förvånansvärt stora Sencut Glidestrike

Efter är det nog lite oklart hur resten av månaden kommer att arta sig. Det finns mycket att välja på. Förutom nämnda kastknivar är omdömen om ett par köksknivar av olika typ på väg men även ett flertal fällknivar, ja och så några fastbladare av varierande karaktär då. En salig röra med andra ord. 

Men jag hoppas ni vill vara med och ta del av den röran även framledes. Nu kör vi vidare!


/ J - siktar mot mars

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar