fredag 27 maj 2022

Fredags-EDC CII


Tiden går och det fort också. Det var något jag noterade när jag skrev rubriken på det här inlägget och insåg att det var det hundraandra i ordningen. 

Om dagen finns mycket att säga. Min egen är högst miserabel beroende på missar hos min vårdcentral vilket resulterat i medicinstrul. Sådant är aldrig kul särskilt inte som det får tämligen långtgående konsekvenser förutom den kraft det tar på kort sikt. En viss förhoppning om lösning finns dock.  

Och i världen ser det ut som det gör. Men i övrigt är det klämdag för många och lediga människor är ofta glada människor. Mindre ledig är min sambo som skriver ett prov på sin kockutbildning idag. En tumme eller två håller jag för henne. 

Ute regnar det. Eller så skiner solen, det beror på i vilket femminutersintervall jag väljer att titta ut. Sådant är vädret och läget i Växjö i skrivande stund. 

Civivi Lumi och Conspirator
Civivi Lumi och Conspirator



I fickan hittas en favoritkombination för stunden. Knivarna kommer från Civivi och den mindre är den av Justin Lundquist designade Lumi. Den störrer är min senaste och tillika favorit från det här märket och den är döpt till Conspirator. Den ståtar med ett handtag i Micarta, extremt mjuk gång till följd av keramiska kullager och en "button lock" som låsningsmekanism. Sedan har man i det här utförandet klämt till med ett Damascus-blad eller snarare mönstervällt rostfritt stålblad som är osedvanligt snyggt med sin svart/blanka finish. 

Vanligen föredrar jag omönstrade blad men det här var riktigt attraktivt. Conspirator är min favoritmodell från Civivi så här långt måste tillstås. 



/ J - blivande Civivian?

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar