tisdag 3 maj 2022

Dagens bild nr 255 "Passion"


Den nyaste modellen i raden av kastknivar får illustrera mitt senast uppvaknade intresse. Det går bara att konstatera att jag har mycket svårt att röra mig genom livets labyrint utan att göra saker passionerat. Det där med måttlighet verkar inte vara min grej helt enkelt. Det avspeglas i det stora som känslor och uttryck men även i aktiviteter. Det har gällt allt från kampsportande, hifi-nörderi, pluggande, kaktussamlande, cyklande, bloggande till samlande eller vad man skall kalla det till kastande av knivar. 

Det går snabbt överstyr skulle nog många hävda. Men det är sådan jag är. Livet går i perioder och just nu kastar jag, bort min tid måhända? 

AceJet Guillotine, en av deras äldre modeller. Om man nu kan säga så om ett mycket ungt företag


En starkt bidragande orsak till att det blivit så är att vintern var tämligen mild i min del av världen och att våren varit synnerligen befriad från nederbörd för att vara häromkring. Några dagar med snöslask sedan var det sol igen. Så även idag för övrigt. Och igår, och dagen innan dess. Jag vet, för jag var ute och kastade kniv!

En kniv som rätt använd sätter sig med pondus


Knivarna som används är ett flertal, mycket beroende på vad som tränas. Men för "No spin" eller anti-spin som det även kallas testas de här knivarna lite extra för stunden. De kallas Guillotine och kommer från tjeckiska Acejet. En recension av dem kommer senare. Men det går att konstatera att de inte är helt enkla. Det är inget jag skulle rekommendera till den absolute nybörjaren. De kräver viss teknikkännedom för att fungera optimalt. Men då är de effektiva! 

....nä, nu hinner jag inte skriva mer. Jag skall ut och kasta kniv. Hela jäkla eftermiddagen! 

/ J - på väg ut...

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar