tisdag 17 januari 2023

Dagens bild nr 265 "Partyhumör"


Som de flesta år började det även 2023 med en rejäl smäll. För några, dock inte mig, följdes inledningen upp av en annan smäll med prefixet -bak. Men även om det startade med fest och gamman så har det väl inte riktigt fortsatt så. Då är det faktiskt mest det förbannade vädret jag har i åtanke. Har man nya knivar och då speciellt nya kastknivar så vill man, i alla fall jag, gärna testa dem också!

Nu har det regnat förbaskat mycket i de här trakterna och i flera samhällen i närheten är det varningar för höga vattenflöden mest hela tiden. Så illa är det inte i Växjö men i gengäld så har slumpat sig så att de få ögonblick med solglimtar har jag varit tvungen att vara inomhus varpå allt kastande regnat inne än så länge. 

Förhoppningsvis är väl även det av övergående karaktär. 

"Party Mode"


En av knivarna jag vill testa är den här från Yggdrasil Forge som jag nyligen presenterade. Den ingår i en serie med knivar med fornnordiskt tema. Den här kniven kallas Ullr XL. En rätt allroundbetonad kniv som dock riktar sig mest mot halvrotationstekniker och no spin.

Så snart jag kan testa den och de andra så kan det nog bli lite mer "party mode" även i de här krokarna. 


/ J - knivkastningsfestfixaren

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar