söndag 1 januari 2023

Etyd för nytt år!

Det är då själva f-n vad det är svårt att lära den här gamla hunden att sitta. Eller åtminstone lära sig att skriva ett nytt årtal. Samma visa varenda jäkla år. På något vis hade jag tänkt mig att det skulle bli lättare varefter man övat men så är icke fallet. 

Nu har jag förvisso inte hunnit skriva fel så många gånger än. Men det kan ju bero på att det förmiddag den första dagen på det nya året, tror jag. OM man kan vara datumdyslektiker så är jag det!




Etyd, litet övningsstycke för datumdyslektiker


Några av knivarna som kommer att recenseras under 2023 representerade av Bestechman Dundee och Brisa Kwaiken 90


Frågan är vad man skall förvänta sig av året som kommer? Så jäkla mycket sämre än det förra kan det knappt bli om man ser till de stora sakerna som pandemi, miljön i stort, tillståndet i världen med krig, energikris, skenande matpriser och annat elände. Även på det privata planet finns det saker som bara kan bli bättre. Men allt det där kan bli för mycket att tänka på. Så det skippar jag nu. 

Vad gäller det lilla och i det här fallet knivar ser tingens tillstånd ljusare ut. Den nya året kommer att rivstarta nu i januari med antal recensioner. Först ut är min senaste kontakt med Sencut kallad San Angelo. Sedan skal ljag försöka sticka emellan med en recension av en ficklampa från Fenix Light innan fler knivrecensioner vidtar. Det blir knivar från Italien i form av två stycken signerade MKM, från kina representerade av Bestechman och kanske, Tjeckien! Det sistnämnda är kastknivar från Acejet men huruvida de kan recenseras eller ej är mycket väderberoende. Förvisso har det kastats en del med dem redan men den känslan är några månader bort vid det här laget. Vintern har härjat även i södra Sverige i år. 

Resten av året är något höljt i dunkel men det skall bli intressant hur som haver. Jag hoppas att ni kära läsare vill fortsätta att spendera lite tid här från stund till annan!



/ J - framåtblickande

#knivesandbikes #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar