fredag 8 december 2023

Fredags-EDC CXXV

"Winter wonderland"...vilket skituttryck. Snö, slask och elände är väl mest vad det är. Åtminstone här, åtminstone idag. Själv blir jag extra frustrerad eftersom det nu varit vinter i mer än en månad och vid samma tid förra året var det barmark. Något jag tacknämligt noterat då det finns bevis i form av mig kastandes kniv på både bild och film. Det är helt omöjligt som det ser ut nu. 

Annars är det en typisk fredag på jobbet. Jag lägger sista handen vid en sås. Idag blir det husmanskost i form av kålpudding, potatis, lingon och en gräddsås. I övrigt är det tämligen lugnt i köket om man bortser från alla förberedelser till nästa veckas julbord. Räknas de in är det allt annat än lugnt. 

"Spyderco Day"


I fickorna är det enkelt. I mörkret behövs ljus. Inte minst för att hitta allt som fumliga jag tappar på marken. För den biten står min Olight Baton S1 Mini. 

En stor Spyderco Manix 2 LW återfinns i en jackficka och i byxfickan en Spyderco Lil' Native. Den sistnämnda en riktig liten juvel. Manixen är jag inte riktigt lika förtjust i som alla andra tycks vara. Den är ok men ingen favorit.




/ J - ...highway to helg!

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar