torsdag 7 januari 2016

Dagens bild nr 10


Vem vill inte ha en Bob Dozierdesignad kniv? Helst skulle jag vilja ha en handgjord av mästaren själv förstås. Men det är så mycket man vill här i världen. Inte får jag fred på jorden heller. Under tiden får jag nöja mig med den här som är Ka-Bars tolkning av en "Folding Pro Skinner".


"Folded, not broken"

Överlag är "Phat Bob" som den döpts till en mycket duglig och synnerligen robust fällkniv som inte är särskilt omtalad på vare sig forum eller Instagram. Bladet är en skålslipad droppoint gjort av AUS 8. Det låses med en kraftig linerlock och det komfortabla handtaget har fått skollor av linnemicarta som är i någon svådefinierad brungrön färg. 


/ J - nöjer sig

(Här hittar du en längre text om Ka-Bar Phat Bob)

3 kommentarer:

  1. Ser trevlig ut!
    Ska läsa hela texten om den. Antar att den är disco'd?

    SvaraRadera
  2. Jo, jag är tämligen säker på att den är det. Men inte hundra procent. Går dock inte att hitta på deras hemsida.

    SvaraRadera
  3. Hittade den inte heller någonstans.. Oh well..

    SvaraRadera