fredag 30 juli 2021

Fredags-EDC LXXXVIII

OS. Det är det enda som pågår på den här fronten just nu. Jag gör inte mycket annat än att titta på OS-sändningar på alla möjliga och omöjliga tider. Det gör att jag är mycket mycket trött bitvis med tanke på att det mesta går av stapeln på natten och jag har fått för mig att jag måste se sändningarna live i största möjliga mån. 

Det enda som bryter OS-rutinen är någon liten motionsrunda på cykeln och framförallt ett och annat träningspass med kastknivar av ett eller annat slag. Har man blivit biten så har man. Det blir fortfarande mellan tio och femton timmar i veckan. Just de här knivarna kastas det emellertid inte med det minsta!

Spyderco Lil' Native och Police 4



Knivarna är några riktiga höjdare från Spyderco. Kanske inte de mest "flashiga" eller ens mest kända. Men båda är för jäkla bra på sitt sätt. Den stora är Police 4 i det ruskigt potenta stålet K390. Den mindre är förstås ingen annan är Lil' Native. Den här i back lock-utförande som synes. Den finns även med Spydercos compression lock för den som föredrar det. Just i det här fallet valde jag bort det alternativet för att få en mer "hel rygg" eftersom kniven är liten och greppytan behövs. 

Appropå liten så testar jag även ett miniatyrbräckjärn från Gearspool som de döpt till "Mightyminibar". Ett försöka att rädda knivspetsar och annat från skada. Återstår att se hur mycket eller litet jag kommer använda den. 

Nu dags för lite mat och därefter....ja, det måste erkännas, mer OS!


/ J - OS-omanen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar