torsdag 4 juni 2020

Ny kniv - Two Sun TS204 Bronc

Det enda som inte håller toppkvalitet från Two Sun är lådan. Nu är jag ingen jättevän av exklusiva förpackningar i vilket fall som helst utan tycker det är bättre att tillverkare spenderar kostnader på knivarna istället.

Och det har man gjort i det här fallet. Two Sun är ett märke som går från klarhet till klarhet. I det här fallet innebär det bland annat att man fortsatt sitt samarbete med amerikanska Tepe Designs.  Han har den här gången slagit sig ihop med Matt Szymanski. Resultatet ser ni här och kallas för Bronc*


Two Sun TS204 Bronc

TS204 Bronc är en avancerad kniv. Samt tjock, riktigt tjock vilket var något jag inte förväntat mig eftersom det inte går att utläsa av bilder tagna från sidan. Men det visuella intrycket i kombination med hur den känns i hand gjorde att jag blev mycket överraskad av vikten. Den är i relation till storlek och utseende extremt lätt.

Mycket av det kommer sig av att både ram, backspacer och clip är i titan. Sedan är ramen en av de mest lättade jag sett överhuvudtaget.

Även övriga material är topp. Bolster gjorda av kolfiber i bästa kvalitet, sidor i polerad G10 där övergångarna inte kan kännas alls och kullager och detent-kula i keramik. Lägg därtill ett mycket väl slipat blad i CPM S90V. 


/ J - förvånas fortfarande

* Jo, jag har åsikter om namnet och det kommer ni att få ta del om i en annat text. 

#knivesandbikes  #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar