onsdag 3 juni 2020

Ny kniv - Brous Blades Exo

Får jag lov att presentera en gäst. Eh, vafalls? Jo, ser ni, ibland känner man bara på sig att vissa knivar inte passar ens person. Det här är en sådan. Är det något fel på den? Nä, det tror jag verkligen inte. Första intrycken är till exempel att den är mycket välbyggd, att den ligger bra i handen och att den har en vältrimmad öppningsmekanism. Den är lättöppnad helt enkelt.

Inte heller bladet ser allt för oävet ut även om jag inte är någon större anhängare av svarta blad rent generellt. Men undantagen finns där i samlingen för att bekräfta den regeln. Så även det skulle väl kunna passera.

Utseendet gillar jag inte, men det är en högst subjektiv åsikt som dock gäller för mig. Det är något med hela utförandet, inklusive finishen - en "acid stonewash" som får mig att tänka på någon Kershawmodell som blev över. Det kan jag förtydliga är det verkligen inte tal om. 


Broud Blades Exo

Tvärtom är det här en tämligen exklusiv kniv mätt på ett par parametrar. Dels är den dyr, ja med mina mått mätt då och sedan är det en begränsad upplaga. I det här fallet till 500 exemplar. Knivmodellen kommer från Brous Blades och heter Exo. Rubriken "ny kniv" kan måhända vara något missvisande i sammanhanget då den mest säger att den är ny för mig. Vid det här laget har kniven hunnit få några år på nacken då modellen släpptes 2015.

Test av densamma kommer inom en relativt snar framtid. Bara för att den spontant inte är för mig så kan den faktiskt vara något för någon annan och det ämnar jag finna ut.



/ J - tveksam

#knivesandbikes  #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar