måndag 2 november 2020

Ny kniv - Victorinox Evolution Grip S18

När jag såg den här färgkombinationen kom jag genast att tänka på en humla. Därför har jag gett den det inofficiella namnet "Bumblebee". Det mer formella namnet på den här modellen från Victorinox är annars Evolution Grip S18

Modellen är även till synes lik den av mig tidigare presenteade Evolution Wood 17. Men några markanta skillnader föreligger förutom materialet i sidorna. 

Victorinox Evolution Grip S18


Evolution Grip S18 är en lätt liten rackare med många verktyg trots det diskreta formatet. Den väger in på under hektot. I relation till Wood 17 har den de små tilläggen som plastskollorna på Victorinox vanligen erbjuder i form av tandpetare och pincett. Men viktigare är två andra saker. Bladet på den här modellen är nämligen försett med lås! En back lock som sköts via en liten spak. Den andra stora skillnaden är att korkskruven på ryggen är ersatt med en rejäl stjärn/phillips-mejsel. 

Sammantaget en mycket väl vald kombination tycker jag. 




/ J - Schweizar loss


#knivesandbikes  #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar