fredag 13 november 2020

Fredags-EDC LXXVI Ingen Corona

Ur led är tiden eller åtminstone samhället under dessa omständigheter. Vi får alla göra vad vi kan för att dra vårt lilla strå till stacken. Kollektivt kanske vi kan åstadkomma det som ingen individ kan. I det här fallet hålla oss friska. 

Av det skälet befinner jag mig därför i hemmiljö fram till den 26 november. Det mesta av kommunens verksamheter där jag bor går på sparlåga. Det som först framstod som något äventyrligt är inte helt roligt i längden kan jag konstatera. Det på grund av pandemin redan haltande sociala livet blev nu ytterligare torftigare. 

Det goda det för med sig är man man kan ta en riktig öl till lunch. Det är inte varje dag det fungerar. 

Ingen Corona men en Newcastle
"No Corona but a Newcastle"


Det innebar också att jag fick använda en av mina två EDC-knivar för dagen. Som ni troligen vet är kapsylöppnarna på Victorinoxknivar riktigt bra. Den här råkar för övrigt sitta på en Pioneer X, den nya i familjen, den utrustad med sax. 

Den andra kniven tarvar väl heller ingen introduktion för den genomsnittlige knivtoken. Det är förstås Spydercos vid det här laget utgångna Spyderco Techno. En för dem klassisk Marcin Slysz design. Några fler knivar har jag inte på mig men om jag sträcker mig vidpass en meter i någon riktning så har jag några hundra andra att välja på å andra sidan. Det får väl räcka. 


Glad fredag och skål på er!


/ J - friskvårdare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar