torsdag 5 november 2020

Dagens bild nr 232 En ledig dag

Dagens bild är egentligen från häromdagen om man nu skall vara helt ärlig och det skall man ju. Det lär vara en dygd har jag hört. Således är det bäst att hålla sig till den. Bilden är tagen strax innan en utevistelse som ägde rum onsdagen den 28 oktober. 

Jag hade sådan tur att jag var ledig och i behov av en rejäl skogspromenad. Och minsann, blev det inte en brasa vid en sjö till slut. 

Karesuandokniven The Boar, Galten
"A Day Off"



I höger brösficka på min alltför slitna Fjällrävenjacka samsas en bit fallskärmslina och tändstålet. Det ligger alltid där. I den andra hade jag stoppat ficklampan och en Victorinox. I det här fallet en Evolution Wood. 

Utöver att erhålla ett visst mått frisk luft var syftet även att testa mitt senaste tillskott från Karesuandokniven. Modellen är en jaktkniv kallad Galten. En kniv som de även saluför som överlevnadskniv. Då med medföljande tändstål. Modellen är skenbart enkel men mycket väl genomtänkt. Det gör den till en utmärkt allroundkniv för friluftsbruk. Så långt en rejäl tumme upp. En tumme jag inte har lyckats skära mig i än i alla fall. Recension på nämnda kniv kommer förstås!


/ J - på villoväger

#knivesandbikes  #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar