fredag 3 juni 2022

Dagens bild nr 257 "Klassiker"

Klassisk och tidlös är ord som ofta används när något skall kläs i förädlad språkdräkt. Dock används inte begreppen om människor och det kanske är väl det. Åtminstone jag känner mig inte vare sig klassisk eller tidlös, särskilt inte idag. Daterad och obsolet är ord som känns närmare till hands.  

Anledningen till de smått dystra funderingarna är ett resultat av ryggsmärtor då det förbaskade ryggskottet inte vill ge med sig. Det i sin ger sämre sömn och allmänt stel kropp vilket påverkar humöret. 

"Klassiker"

Mer klassisk än min person är den här kniven. En Falcon från Al Mars Classic-serie. De har funnits länge men det här är den relativt nyproducerade versionen även kallad Al Mar 2020 Classic 3.15" Honey Jigged Bone. Jag tycker vi håller oss till Falcon kort och gott. 

Till mångas sorg görs inte de här knivarna längre i Seki, Japan utan tillverkas i Kina. Kvaliteten är kanske inte helt i nivå med vad den en gång var men just det här exemplaret och förresten alla jag har i serien är välgjorda. 

Önskas mer information om kniven så har den recenserats här på bloggen förut. Den texten hittar ni här! Den här kniven är även tämligen frekvent förekommande i mitt Instagram-flöde då jag gillar den. Det är det övergripande formspråket som tilltalar mig. Falcon Classic är en snygg kniv helt enkelt. 

I övrigt är det visst fredag har jag hört. Jag skall fira det med att åka och handla. Kanske råkar det slinka ned något gott att äta i korgen. "Fredagsmys" är tydlingen en grej. Just det vet jag inte om jag ställer upp på. Men god mat är aldrig fel oavsett i vilken form den kommer. 

Hur som haver, ha en bra fredag allihop!!


/ J -

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar