lördag 11 juni 2022

Som det var tänkt och som det blev

Planeringar är till för att ändras antar jag. I alla fall blev det så. Tro det eller ej men jag har faktiskt en plan för i vilken ordning jag publicerar saker och ting här på bloggen. Det blir bäst så när man skall hålla isär tre bloggar och tre olika Instagram-konton.

Här var det till exempel tänkt att jag skulle ha skrivit en "Fredags-EDC" igår. Det blev inte av. Idag hade jag tänkt skriva en liten text och om ny kniv som även den anlände igår. Så blev det inte heller. 

Men det som blev var en riktigt trevlig sommardag utomhus. Fylld med knivkastning i mitt fall. 

Några av dagens knivar, Guillotine från Acejet


Faktum är att jag kastade nästan fem och en halv timme effektiv tid. Lägg sedan till några kaffepauser och en smula bad på det och du får en heldag. Sedan får man inte glömma de tre ofrivilliga uppehåll som uppstod när jag för tillfället tappade bort några knivar. Min nyinköpta metalldetektor hade jag dock glömt hemma. Så redskapen som användes var fötterna, en kastkniv och sedermera en rejäl räfsa. Men knivarna kom fram i alla fall. Marken där jag kastar är rätt hård så de har svårt att gömma sig. 

Kaffe på improviserat bord


En udda kastkniv


En liten teaser om vilken ny kniv det handlar om kan ses här. Tillverkaren hävdar att den är näst intill oförstörbar och att man kan bända med bladet. Sådana påstående är till för att testas så jag använde den till att kasta med en stund. En aktivitet som ofelbart knäcker klena knivar. Men nu missade jag inte så effekten på kniven av träffarna blev inte så stor. Hel är den i alla fall fortfarande!


/ J - knivkastaren

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar