fredag 19 augusti 2022

Fredags-EDC CVI

Jaha, ytterligare en vecka har passerat och den förflöt lika fort som vanligt. Eller det kanske inte alls är det vanligaste men den här gjorde det i vilket fall som helst. Det kanske är lika bra det. Den har inte varit så munter för min del. Eller skitdålig för att vara helt ärlig, bortsett från solen då. Men så har vi den omvända korrelationen i mitt liv. 

Tydligen strävar saker mot någon form av balans för desto mer stökigt det kan vara på det personliga planet och med människor i min närhet desto bättre går det på "knivfronten". Någon slags "knivequilibrium". Det gäller skrivande, användande och inte minst tränande. Fokus flyttas från det som är jobbigt till det som inte är det. Med tanke på stundande SM i knivkastning, om jag nu kan komma dit, så övas det en hel del måste medges. 

Acta Non Verba Knives A200 bjuder på både A-Lock och deras egen tolkning av ett wire-clip
Svart "EDC" matchar mitt humör. ANV A200, Victorinox Spartan och Olight Baton S1


I den här balansen ingår att det anlänt ett flertal nya knivar i det Wikströmska hemmet. Några har jag hunnit presentera, andra skriver jag texter om just nu och några har jag inte hunnit klara av än. Till den sistnämnda kategorin hör den här skapelsen från ANV Knives kallad A200

Det är deras senaste fällknivsmodell och de här är den lyxigare av de två versionerna som finns att tillgå. Den enkla har fått namnet A100 och släpptes nyligen. A200 är en kniv i EDC-klassen i utmärkta material och med god byggkvalitet av vad jag kan avgöra inledningsvis. Den är tillika extremt lätt och mycket välbalanserad. 

Som komplement hittas en Victorinox Spartan. Himla sympatisk modell det där. Sedan är den svart vilket gör att den matchar såväl ficklampa som ANV-kniven. Det är så fåfäng jag blir. I övrigt matchar jag ingenting, vare sig kläder eller livet. 


Ha en bra fredag go' vänner!

/ J - inte helt munter

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar