onsdag 1 november 2023

Novemberregn

Någonting får mig att osökt att tänka på låten "November Rain" i dessa dagar. I de trakterna där jag huserar har det regnat i dagarna tre även om det faktiskt är upphåll nu när jag sitter och plitar dessa rader på lunchrasten. Något säger mig att det riskerar att gå över till jag slutar idag. Men lunchrusningen är över och i eftermiddag blir det lite caféverksamhet. Här skall bakas våfflor och serveras kakor av allehanda slag till hugade spekulanter. Därmed ser arbetsdagen tämligen sympatisk ut. 

Det får väl betraktas som en någorlunda lugn inledning på den här skitmånaden. Är det något jag inte uppskattar så är det förbannade mörkret och det råfukt som har en tendens att infinna sig vid den här tiden och vara ett par månader framåt. 

Det var något olycksbådande över höstljuse på väg hem från jobbet för ett par dagar sedan


November innebär även att undertecknad fyller år och som present till mig själv har ytterligare ett set kastknivar beställts. Det är en modell jag är nyfiken på helt enkelt och den kommer från franska Zitoon Knives. Vilken modell det rör sig om ämnar jag inte avslöja riktigt än. Sedan återstår att se hur mycket jag kan använda dem och de andra kastknivarna. Det beror enbart på vädret är jag rädd. Förra året gick det att kasta långt in på säsongen samtidigt som det var värre med inledningen på det här året om jag minns rätt. Men jag skulle behöva lite ljus för att fota och lite fler kast inom kort då jag ämnar recensera en del knivar av den här typen. Främst tänker jag på ytterligare ett par modeller från Yggdrasil Forge. Närmats blir det Muninn XL

Höstdagar man önskar sig. QSP Hornbill poserar


Men framförallt blir det en del fällknivsrecensioner. Först ut är QSP Hornbill tätt följd av en spännande kniv från Lionsteel i form av deras karambit L.E. One. Sedan väntar knivar både från SRM och CRKT på sin tur. 

Det återstår emellertid att se hur mycket mer som hinns med. De senaste månaderna har jag varit lite väl optimistisk vad beträffar vad tiden skall räcka till. Vi kan säga att min planering och det faktiska resultatet inte riktigt stämt överens. Särskilt som jag ju skriver på andra håll också. Fast några stående inslag som "Dagens bild" och "Fredags-EDC" skall nog gå att klämma in. 

Hur som haver, jag hoppas att ni vill följa med mig på en fortsatt knivig tillvaro i höstmörkret! Men apropå mörker så sjöngs det också

'Cause nothin' lasts forever.
Even cold November rain.

/ J








'Cause nothin' lasts forever
Even cold November rain.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar