lördag 5 juni 2021

Dagens bild nr 244 "Skugga"

Skugga är inte så dumt en varm dag som den här. Särskilt inte som jag behagade vara mer än lovligt aktiv idag. Den här lördagen börjades med en promenad tillsammans med damen redan innan frukost. Efter att lite föda intagits var det dags för nästa fysiska insats i form av en cykeltur på någon timma. Därefter bytte jag raskt om samt bytte cykel från landsvägshojen till Mtb:n och gav mig ut i skogen. Dock inte för att cykla den här gången utan mer för att transportera mig en bit för att nå ett av de ställen där jag tränar knivkastning. 

Det blev ett par timmars kastning även idag. Just nu fokuserar jag på att lära mig rotationskastning på de något längre distanserna i en traditionell "Walback", det vill säga 5,6 och 7 meter. Jag har aldrig kastat rotationskastning förut så det är rätt kul att se att det börjar sitta så smått. 

En Bastinelli-designad kniv från Fox vid namn Shadow
"Skugga"


Skugga, eller "Shadow" heter den här kniven från Fox Knives som återfanns i fickan under dagens eskapader. En skapelse designad av Bastien från Bastinelli Knives. Det djärva formspråket och den lätt aggressiva framtoningen hos wharncliffe-bladet skvallrar om det. Handtag i kolfiber och titan med ett ramlås. Bladstålet är Elmax. Sammantaget en mycket sympatisk kniv som väl mest har en nackdel, den tar upp en jäkla massa plats i fickan. 

Nä, nu är det dags för mer cykelfix. Det är mycket att ordna med så här års för att hålla velocipedflottan flytande. 


/ J - öser på

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar