fredag 4 juni 2021

Fredags-EDC LXXXVII

Det är märkliga tider det här. Inte bara det att himlen har en avvikande blå färg som man bitvis trodde var förlorad för inte länge sedan. Nä, de oroliga tiderna i pandemins tecken har gjort att man blir mer än lovligt tidvill. Det är tredje dagen den här veckan jag tror att det är fredag. Äntligen har jag prickat rätt, väl? Min rehabiliteringsverksamhet är för tillfället stängd så jag får inte sätta min fot där. Det gör att jag för stunden har mer tid att disponera samt att virra till. Det har fört det fina med sig att jag börjat cykla igen. Något skall man ju göra när man är pank men har gott om tid. 

Tiden räcker även till att nöta vidare med knivkastningen. Det görs tämligen organiserat från min sida måste erkännas. 

En av de mest använda knivarna för tillfället, AceJet Appache


Det gör även att en ärlig bild av hur min "EDC" ser ut för stunden måste inkludera minst en kastkniv. Det är utan tvekan de knivar som används mest. Bara idag har den på bilden, en AceJet Appache (samt några till) brukats i över två timmar. Inte många knivar utanför fisk och köttindustrin ser så mycket användning per dag. I fickan hittas även en nykomling i samlingen från Spyderco, en Endela med Emerson Wave. En funktion jag egentligen inte är förtjust i men som på den här kniven fungerar alldeles utmärkt. Frågan är mer om den är något för mig. Den kompletteras med en av mina favorit "Neckers", La Griffe från Fred Perrin. Tillsammans täcker de in de flesta behov. Endelan används tilt exempel för att tälja små träkilar som håller fast spelkort på måltavlorna jag kastar emot. En liten men betydelsefull tjänstgöring. 

Ha en fortsatt bra fredag go' vänner så hörs vi i etern på lite olika vis!

/ J - firar fredag

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar