fredag 22 april 2022

Fredags-EDC C "Tempus fugit"


Idag tycks någon form av jubileum ha inträffat. Om jag inte missat något med ordningsiffrorna så står "C" för etthunda. Således är etthunda inlägg under rubriken "Fredags-EDC" publicerade. Vad vill jag ha sagt med det? Inget särskilt antar jag förutom att tiden tenderar att flyga iväg. Tempus fugit

Annars händer inte mycket idag utöver att jag troligen får dom över död bil. Det vill säga vår lilla grå bil blev inlämnad för att släcka en liten 2:a från besiktningen förra veckan varpå en serie av andra nödvändighetsbyten uppenbarade sig. Så många att prislappen på delar och arbete troligen lär överstiga värdet på bilen. 

Cold Steel American Lawman


På knivfronten intet nytt där heller. Det har varit en vecka utan att det inkommit några nyheter. Fast, det borde ha gjort. Men postgången är som den är nuförtiden.  

I fickan har därmed inget särskilt hänt. Där huserar en modern klassiker från Cold Steel, en American Lawman. Det är en av de där knivarna som inte ser så mycket ut för världen men som växer efterhand. Den bara fungerar. Extremt välbyggd, smidig att bära och sympatisk att använda. Det här är den något nyare versionen med S35VN i bladet. De experimenterade ett tag med CTS-XHP men tydligen var det svårt att garantera tillgången till det stålet i alla lägen varpå de bytte. 

En ficklampa ligger kvar i fickan efter felsökning på ovan nämnda bil. Annars ser jag inte att den kommer till nytta i den skarpt lysande vårsolen. Men den som lever får se. Kanske även cykeln behagar drabbas av mekaniskt haveri och det kanske sker i den mörkaste av tunnlar? Inte för att det finns några i närheten,  men ändå. 

Med det vill jag tillönska eder alla en riktigt bra helg!

/ J - bilsabotören

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar