fredag 8 april 2022

Fredags-EDC XCIX "Rain"

Aprilväder är ett just nu mycket påtagligt uttryck. En salig mix av regn, hagel och snö ramlar från himlen och från stund till annan så blåser det utöver det. Och i samma stund som jag skrev det har snön från tidigare imorse börjat smälta i den sol som just bröt fram. 

Men trots det för tillfället bistra vädret har det hunnit bli fredag, den här veckan också. En vecka som bland annat bjöd på ett paket innehållande nya knivar (som jag inte hunnit packa upp än), en pumpad rullstol, återhämtning från Covid, en underkänd bil, lite knivkastning och mycket skrivande i det här ämnet. Det är många recensioner som står på kö för tillfället och inspirationen och idéerna om vad jag vill skriva om för övrigt, kanske inte flödar, men rinner till i alla fall. 

"Rain"


I fickorna idag hittas ett excellent par knivar från Spyderco. De flesta känner nog till dem men för dem som är nya kan jag tala om att det är Shaman (överst) och Lil' Native. Båda är tillhör samma "Native familj". En är bara lite större och framförallt grövre, den andra lite mindre. Storebror har Spydercos eget "compression Lock". Ett lås som förvisso inte är dåligt men som jag inte alltid kommer helt överens med. Det kan upplevas som fippligt och särskilt på mindre knivar kan det sitta ivägen för den plats där jag vill ha mitt tumgrepp när jag håller om handtaget. Därför valde jag Lil' Native med back lock istället då den finns i två versioner. 

Snart dags att ge sig ut i vädret igen. Vad det än kan tänkas bjuda på! Ha en trevlig helg go' vänner så syns vi i lite olika former framöver!

/ J - hobbymeteorologen

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar