fredag 1 april 2022

Sköna april, välkommen!

Fan, det blev inte rätt den här gången heller. Tydligen fel månad. Istället är det "april april din dumma sill" och så vidare som gäller. Men med tanke på världsläget känner jag inte för att driva med folk. Särskilt inte en morgon när man nås av budet att Sven Melander dött. Någon dumfan på jobbet hade snappat upp ett aprilskämt som gick ut på att ryssarna lagt ned vapnen och gått hem. Inte ett jäkla dugg roligt i mina öron. En sur blick var vad vederbörande fick som respons från mig.

Men i det lilla är världen bättre. Det vill säga i den avgränsade bubbla som utgör min existens. Ja, bortsett från att jag själv och sambon fick Covid och att halva familjen och bekantskapskretsen nu har detsamma. 

Det märkliga är dock att desto knöligare resten av livet ter sig desto bättre går det för "knivlivet". Den trenden håller i sig även den här gången. 

Naturen bjuder på vårblommor på dagen och minusgrader på nätterna. Kniven är Acumen från Sencut


Resultatet av det är att det finns mycket att både skriva och rapportera om även den här månaden. För det första släpar bloggen lite pga av nämnda sjukdom. Det gör att först ut för recension är kniven på bilden, Sencut Acumen. Den skulle jag enligt tidigare löften redan avhandlat men så blev det nu inte. Sedan testar jag några knivar som troligen inte hinner skrivas om det här månaden. Det rör sig om knivar från SOG i form av Stout FLK och Spyderco med den lilla Grasshopper Black.

Utöver fällknivar testar jag några riktigt spännande fastbladare för tillfället. Eller vad sägs om supertrojkan ANV M311 Spelter, Viper Gianghi och Lionsteel M2M? Tre sinsemellan mycket olika knivar men alla mycket kompetenta. 

Sedan var det mitt infernaliska knivkastande. Om det kommer det att skrivas en hel del. Särskilt som jag väntar in några spännande nytillskott även på den fronten. Det blir allt från lite enklare knivar från Cold Steel, via någon äldre modell från AceJet samt splitternya modellen Scalpel från Throwingzone.fr

En fullspäckad månad med andra ord. Särskilt som bloggen "Vasst" är återuppväckt och jag därmed kommer att skriva en del även för Knivshop.se. Ni har väl inte missat att de har nya ägare förresten? Det betyder bland annat att hemsidan håller på att snickras om, att beställningssystem och att lagerhållning är förändrande för att säkerställa goda leveranser och att sortimentet ses över och uppgraderas. Mycket nytt där också med andra ord. 

Lite läderslöjdande har det också blivit sedan sist. Ni vet knivfodral och sådant. Om det kan  man också skriva. Därutöver händer det alltid något oförutsett som man kan känna ett omedelbart behov av att kommentera. 

Väl mött i våren och i etern!


/ J - eder närmsta knivbloggare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar