fredag 9 april 2021

Fredags-EDC LXXXV

Fredag igen, efter en vecka som i alla fall i mitt fall har förflutit lugnt och framförallt fort. Det var inte länge sedan det var  helg känns det som. En hel del av den här veckans fritid har tillbringats ute i skogen. Delvis har jag ägnat mig åt stärkande promenader. Det skall vara nyttigt sägs det. Fast den mesta tiden har ,skall sägas i ärlighetens namn, spenderats med att kasta kniv. En eller ett par timmar om dagen faktiskt. Det börjar ge resultat. Förutom ett par skadade knivar och en pågående reklamation hos Spyderco har det även resulterat i väsentligt förbättrad precision från min sida. 

Fast idag blir det nog ingen träning. Förutom att det blåser smådjävlar så regnar det ordentligt i den här delen av världen. Inte de bästa förutsättningarna för att kasta kniv. De tenderar att bli såphala när de är blöta. Så dagen får nog ägnas åt annat. 

"Friday EDC, Viper and Co"


Exempel på knivar som inte skall kastas är de här tre. Tre väldigt sympatiska skapelser, en Victorinox Spartan och två knivar från Viper. Båda formgivna av Jesper Voxnaes för övrigt. Det är förstås Lille och Belone. Två skapelser i titan även om den här versionen av Belone har skollor i kolfiber. Ramen är dock av titan och så även låset. 

Hoppas ni har bättre väder än jag men hur som haver, det är fredag. Så det är definitivt "Highway to Helg" som gäller go' vänner!


/ J - on a highway to helg

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar