lördag 1 oktober 2022

Aj fan, hösten är här!

Hösten verkar vara här. På riktigt menar jag, inte bara sett till tid i kalendern. Fast det är något med vädret nuförtiden. Förra året klippte jag gräsmattan i slutet av november eller om det till och med var i början av december. I år jag gått i sandaler fram till nu och jag har inte slutat ta ett dopp efter mina knivkastningssejourer. Men nu börjar det bli kyligt om fötterna när man skall cykla hemifrån på morgonen. 

Det börjar också bli svalt att kasta kniv de dagar höstsolen inte värmer. Men det är en aktivitet jag inte ämnar ge upp så länge inte snön ligger djup. Annars är hösten en utmärkt tid för uteaktiviteter och många av dem blir inte sämre av att man har sällskap av en god kniv eller två. Förutom nämnda aktivitet så är förstås den här tiden på året även jakttider för många, somliga jagar djur andra mest svamp. I vilket fall så är knivar till hjälp. 

För andra kanske en vandring i Sylarna för att uppleva höstfjällen lockar eller en trip på Skåneleden beroende på vart man befinner sig. Men vandring och camping i olika former blir alltid bättre med en god kniv i packningen. 

Hösten är här
Hösten är här på riktigt. Snart blir det inga sandaler mer för i år


Det har varit tämligen hektiskt här på bloggen på sistone kanske ni har lagt märke till? Tempot ser ut att bli uppskruvat även kommande månad. Det har helt enkelt slumpat sig så att det uppkommit en liten "kö" av knivar att recensera och ibland dimper det ned något nytt. Faktum är att jag är säker på att några nyheter kommer ramla in. Jag kan avslöja att det handlar om ett märke som förvisso inte är nytt på marknaden men för mig. 

Allra närmast blir det bland andra ett par texter kring svenska produkter som lämpar sig utmärkt för de ovan uppräknade aktiviteterna. Det handlar om EKAs flaggskepp RTG-1 och ett par yxor från Karesuandokniven kallade Metsämies. Därutöver blir det förstås även recensioner på ett par fällknivar och där är det två toppmodeller från Kina som är aktuella. SRM representeras av Asika 1411TZ  och QSP av Legatus

Och bloggen vore inte komplett numera utan minst ett inslag kring knivkastning. Så därför blir det flera! Bland annat en recension av Spinning Dagger från franska Zitoon Knives

Sedan blir det något kåseri kring en företeelse jag tycker mig ha lagt märke till och som jag ville kommentera. Vad det är får ni se lite senare!

Väl mött i etern även den här månaden! 

/ J - höstar in sig

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar