lördag 30 januari 2021

Dagens bild nr 240 Liten och svart

Häromsistens recenserade jag en kniv från Kershaw kallad Launch 4. När jag gjorde det hittade jag den här bilden från förra våren på en snarlik kniv som föregick den i min samling och det med nästan tjugo år. 

Faktum är att bladet på de två knivarna nästan är lite för lika för att det skall vara smickrande för Kershaw. Hur som haver, båda knivarna är bra även om den här smäller en bit högre när det gäller konstruktion. Men Launch-knivarna har faktiskt finare stål!


"Small and Black"


Som texten på bladet talar om har den här 154CM stål i bladet. Även det här är en "Californa legal"-kniv vilket betyder att det är en automatkniv där bladet understiger två tum. Kniven kommer från amerikanska Pro-Tech och modellen är den numera utgångna Stinger. Den efterträddes av en modell kallad Runt och nuförtiden finns Sprint. Bladet eller åtmistone en nära släkting återfinns förutom i Sprint på den sanslöst fula modellen Halv Breed. En kniv med ett tvåtumsblad men ett fullstorlekshandtag. Det ger kniven väldigt mystiska proportioner. 

Då är min Stinger snyggare även om den varit med om en del. Det syns på alla krigsskador men trots det får jag säga att aluminiumen har klarat misshandeln mycket väl. 


/ J - hyllar en trogen tjänare

#knivesandbikes  #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar