onsdag 13 januari 2021

Dagens bild nr 239 Med passion för knivar, Ortis

Trots att Civivi egentligen bara är WE Knives mer budgetorienterade märke så har de på kort tid lyckats skapa sig ett riktigt ordentligt rykte. Det är är dessutom ett gott sådant. Så pass bra att de redan fått en rad följare, ni vet sådana som etablerade märken som Benchmade, Hinderer, CRK, Emerson och Spyderco har. Det är sådant som t ex manifesteras genom fan-sidor på Instagram. 

Jag kan till viss del förstå dem. Trots att jag inte har enormt stor erfarenhet av deras produkter (fyra knivar så här långt) så har jag nästan enbart gott att säga om knivarna. 

"Med passion för knivar, Ortis"


Det gäller den  här kniven också som jag för inte länge sedan recenserade. Modellen är Civivi Ortis. Lika välgjord som alla andra knivar förefaller vara från Civivi och därtill praktisk och faktiskt sympatisk att se på. Sedan kunde väl just jag vara utan FRN i handtaget på den här kniven. Men så är den inte särskilt dyr heller. 


/ J - i fotograferingstagen

#knivesandbikes  #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar