onsdag 28 september 2022

Dagens bild nr 260 "Ortis"

Dagens bild är en typisk "knaffe"-bild eller för alla icke Instagramskadade människor en bild föreställande en kniv i kombination med en kopp kaffe. Ett motiv som blivit mycket vanlig i knivkretsar on-line. Det upplägget på ett stilleben passar mig mycket bra då jag är nästan lika förtjust i kaffe som i knivar. Två goda ting i harmoni helt enkelt. Dessutom har jag i princip alltid båda i närheten!

Ytterligare en koppling dem emellan kan vara att kaffet med rekordfart närmar sig knivar i kilopris!

"Ortis"


Kniven på bilden har jag haft ett tag nu och det är en Civivi Ortis. En av de första modellerna från dem jag köpte. Den andra i ordningen efter succén Elementum tror jag. Ortis är inte en kniv som sticker ut särskilt mycket och är därmed inte förstavalet för den som söker något extremt vare sig det handlar om format, material eller design. Däremot är den en kniv där det mesta är rätt gjort och det är en riktigt sympatisk brukskniv. 

Den visar att alla knivar inte behöver vara extraordinära för att fungera väl. Ibland räcker "gott nog", för knivar liksom för oss människor. 


/ J - sippar på sitt kaffe

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar