torsdag 1 september 2022

September

Tiden rusar som vanligt. Alldeles extra fort just nu enligt mig. Jag tycker det vore sympatiskt om den ibland kunde hålla upp ett tag och hämta andan och vara som folk. Men nej då, den envisas med att hasta iväg. Därför har ytterligare en månad passerat. Den som avslutatades med buller och bång för min del. Trogna följare av bloggen förstår vad som avses. 

Ett kommande recensionsobjekt från EKA kallad RTG-1


För er andra kan avslöjas att bullret bestod av SM i sportkastning som gick av i Arboga förra helgen. Utöver det inlägg som redan publicerats på området kommer inom kort några till rörande mina egna insatser. Så för er som gillar knivkastning kommer det att bli en del att läsa. Utöver de texterna ämnar jag nämligen dryfta något om fodraltillverkning och inte minst recensera en mycket intressant uppsättning No spin-knivar kallade Scalpel från franska Throwingzone. Sedan blir det säkert något ytterligare om knivkastning. Det ligger mig extra varmt om hjärtat för tillfället! 

Scalpel från franska Throwingzone på stubbjakt i skogen


Det blir emellertid fler recensioner än bara av kastknivar. En av knivarna som är aktuell är EKA RTG-1. En fastbladare som nu både burits och brukats i lite olika sammanhang under sommaren. Vidare väntar fällknivsrecensioner av produkter från QSP, Ruike och Spyderco på sin tur. Sen är jag tämligen säker på att några nya knivar är på väg. Om jag inte missminner mig är ytterligare några Camillus, och någon kniv från Civivi respektive Sencut  på ingående. 

Sedan skall jag se om det hinns med att säga något om slipsystem. Där tänkte jag ta en närmare titt på Spydercos vid det här nästan klassiska Tri-Angle Sharpmaker

Nu börjar hösten, frågan är hur fort den kommer att gå?


/ J - i planerartagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar