söndag 2 juni 2024

Mitt i sommaren

Egentligen kanske det inte är exakt "mitt i sommaren" men känslan är den när jag skriver det här. Det är varmt bakom tangentbordet. Igår var det tryckande hetta med värmeåskväder i bakgrunden och även idag är det rejält somrigt med strålande sol och på höjden växande cumulus-moln. Ni vet de där som kan övergå till åska om de börjar få ett städ-liknande utseende med platt topp. 

Högsommarvärme med åskmoln i bakgrunden


Annars kan man åtminstone hänvisa till kalendern angående sommarens antågande. Den hävdar bestämt att vi nu gått in i juni. Och hur man än vänder och vrider på det är det en av de där tre heliga månaderna. Det är nu det skall ske! Allt det där du planerade att göra "i sommar". Det är nämligen nu. Din stund är just nu! Glöm inte det. 

Recensionsobjekt i sol, SRM 401

Även på knivfronten är det sommar. Det betyder mest att jag har väldigt mycket att göra. Något som är oerhört positivt. Det betyder dels att jag har en viss back-log när det gäller knivrecensioner samtidigt som nya har införskaffats. Det skall testas, fotas, skrivas, redigeras, korrekturläsas etc. Någon gång skall jag väl försöka balansera upp det där. 

Men inte igår, idag eller imorgon. Det av den enkla anledningen att när solen skiner så känner jag för uteaktiviteter och en av de främsta för stunden är knivkastning. Så det har blivit mycket av den vara under maj månad. Jag återkommer till varför. Men det finns ett mål som kommer allt närmare i tid kan jag avslöja. 

I övrigt testar jag ett gäng knivar för tillfället. Det handlar om fällknivar från märken som CJRBSencutQSPSRM och Karesuandokniven men även fastbladare är aktuella från bland andra Brisa och ANV och Al Mar. Utöver det är några recensioner på gång på kastknivar. Där är det Yggdrasil ForgeZitoon Knives och WL Custom Blade som gäller. 

Sedan har jag säkert glömt något. Värmen stiger mig åt huvudet. Jag får nog byta ut min kaffekopp bredvid datorn mot en öl tror jag. 


/ J - eder trogna knivrecensent

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar