lördag 13 februari 2021

Dagens bild nr 242 "Alltid med mig"

Det kunde man inte tänka sig för ett antal år sedan. Att jag skulle bli Victorinox-fan på gamla dar! Visst kan det sägas att jag har haft en gammal Bantam-modell i väskan i några år och när jag var yngre var en Rucksack en ofta sedd följeslagare i just en ryggsäck. Men utöver det var det tunnsått med schweizare i min arsenal. 

Annat är det nu, samlingen har stigit till sjutton stycken tror jag det är. Den omfattar klart fler än två i vilket fall som helst. 

My Victorinox always with me
"Alltid med mig"

Den här modellen är aktuell när man vill ha tillgång till tämligen många verktyg, inklusive en såg men inte kräver att verktygen skall vara så kraftfulla. I gengäld erbjuder den låg vikt. Sen har den förstås de från Wenger lånade formade skollorna och inte minst är de gjorda i stilfull valnöt. Det är något visst med trähandtag trots allt. 

Modellen är en Evolution Wood 17. Den kompletterar min Evolution Wood 14 som är smalare då den är en "rad" tunnare då den saknar såg. 

Men eftersom jag numera har en större variation bland mina Victorinox så finns alltid en någonstans, antingen på min person eller i en väska. 



/ J - gillar Schweiz

#knivesandbikes  #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar